Această supapă electromagnetică pentru sarcini grele este potrivită pentru amoniac, R-12, R-22 și R-502, alți agenți frigorifici, anumite uleiuri și alte fluide aprobate pentru utilizare în refrigerare. S4A este o supapă pilotată, cu corp semialimentat din oțel. Robinetul poate fi deschis cu ajutorul tijei de deschidere manuală pentru întreținere sau în caz de pană de curent electric.
Electrovalva de tip S4A este furnizată cu conexiuni FPT NPT intern (filet de țeavă conic standard din SUA), Socket Weld, Weld Neck sau ODS (se sudează pe tubulatura de cupru cu diametrul dat). Supapa poate fi îndepărtată cu ușurință dintre flanșe pentru întreținere.
- Carcasa standard a bobinei respectă NEMA 3R și NEMA 4 - etanșă la apă
- Carcasa bobinei depășește testul NEMA de pulverizare a sării
- Ansamblul piston-aghetă Același pentru S4A,S5A,S6N,S6A,S8F
- Construcția bobinei turnate clasa "B"
- Aceeași bobină se potrivește la majoritatea supapelor solenoide de refrigerare speciale
- Lumină pilot disponibilă
- Ac din oțel inoxidabil
- Tijă cu deschidere manuală
- Presiunea de proiectare (MRP): 28 bar (400 PSIG)
Se recomandă instalarea unui filtru în amonte de fiecare supapă pentru a preveni pătrunderea de materiale străine în supapă și în restul sistemului. Filtrele Refrigerating Specialties sunt disponibile pentru a se cupla cu închidere la intrările supapei.
Scop
Tipul S4A este o supapă de închidere cu arc, potrivită pentru utilizarea în conductele de lichid refrigerant, gaz fierbinte sau de aspirație într-un interval de temperatură cuprins între -50° și 105°C (-60° și 220°F).
Principii de funcționare
Tipul S4A este un solenoid acționat de un pilot. Supapa în poziția închisă, cu bobina solenoidului fără energie și cu acul pistonului și obturatorul portului principal în poziția așezat, este prezentată în figura 1. Excitarea electrică a bobinei solenoidului formează un câmp magnetic, trăgând în sus pistonul, care lovește acul, ridicându-l de pe scaunul său. Mișcarea ascendentă a acului permite intrarea fluidului de la intrarea supapei M prin orificiul N și în jos prin orificiul pilot până la partea superioară a pistonului de putere. Acest lucru forțează pistonul în jos și împinge obturatorul portului principal să se deschidă, permițând astfel curgerea agentului frigorific prin supapă. Între timp, resortul de închidere este menținut într-o poziție comprimată.
Dezenergizarea bobinei solenoidului permite acului asistat de arc să coboare înapoi în scaunul său, oprind fluxul prin orificiul pilot. Purjarea, prin orificiul de purjare din piston, scade presiunea de deasupra pistonului și permite arcului de închidere să forțeze obturatorul orificiului principal în sus, în poziție închisă, pentru a opri debitul. Diferența de presiune pe supapă, care acționează asupra suprafeței scaunului supapei, plus forța arcului de închidere, menține obturatorul orificiului principal într-o poziție bine închisă.
Tijă de deschidere manuală
Tija de deschidere manuală de pe tipul S4A are rolul de a deschide supapa fără a alimenta bobina solenoidală. Consultați vederea explozivă și lista de piese aplicabile pentru localizarea tijei și a altor piese aferente. Pentru a avea acces la tijă, trebuie îndepărtat capacul de etanșare de pe partea inferioară a supapei. Acest lucru trebuie făcut cu precauție, deoarece este posibil ca în interiorul capacului de etanșare să fi fost reținut agent frigorific. Pentru a deschide supapa manual, rotiți tija în sens invers acelor de ceasornic până la limita maximă. La resetarea pentru funcționarea automată, rotiți tija în sensul acelor de ceasornic până când doar părțile plate de la capătul tijei ies din piulița de etanșare.